pondelok 5. júla 2021

ONLINE stretnutie spolužiakov JSS + novosti jún, júl, október 2021

 Vážení spolužiaci,

v poslednom čase sa mi ozvali traja záujemci o ďalšie stretnutie našich dvoch tried. Je fakt, že počet záujemcov klesol pod minimum a veľa z nás má problémy, ktoré nedovoľujú myslieť na účasť na stretnutí, takže dnes stretnutie už asi nepripadá do úvahy, hlavne pre koronu.


Asi náhodou sa minulý týždeň ozvali optimistky Julka Lauková-Kubincová, Božena Kulašíková-Habová a Libuša Trutzová a prišli s nápadom oživiť informovanosť o nás formou on-line stretnutia.

Na našom starom blogu jss59malacky.blogspot.com sú informácie o našich doterajších stretnutiach a fotografie z oboch deviatich tried. K nim teraz môžu pribudnúť reporty spolužiakov o svojej momentálnej situácii, prípadne reporty o situácii spolužiakov, ktorí nemajú internet.  Každý si môže napísať report ako sa má, koľko má detí, vnukov či pravnukov, s ktorými spolužiakmi sa stretol, či s nimi telefonoval, či skypoval, prípadne to doplní fotografiou. Tento report môže poslať mne a ja to uverejním na našom blogu, alebo to môže poslať priamo inému spolužiakovi.

Aby bol v ON-LINE stretnutí nejaký poriadok, tak budem maximálne ku koncu každého mesiaca zbierať Vaše príspevky a zverejním ich.

Staré poštové a internetové adresy spolužiakov nájdete na našom blogu v príspevku z 12.V.2012. Pretože sú už staré, budem musieť napísať zoznam nových poštových a internetových adries, ale tie adresy mi pošlite na  mraz.anton (zavináč) gmail.com prípadne mi zatelefonujte (034903712438).    

Čiže Vaša práca bude:

-          - oznámiť mi na moju adresu či telefón Vašu internetovú adresu

-          - občas sa pozrieť doma či u detí na stránku jss59malacky.blogspot.com

-          - raz za rok mi poslať správu ako sa máte vy, či naši spolužiaci v okolí

-          - občas mi poslať aktuálnu fotografiu

-          - správu mi môžete poslať mailom alebo ako SMS telefónom

Na Vašu prácu treba počítač alebo smartfón (múdry telefón) a to má k dispozícii skoro každý.

Ja dám na našu stránku tento prvý informačný príspevok, spravím a budem dopĺňať internetové adresy všetkých spolužiakov a uverejním každý Váš príspevok. Uverejním aj príspevok o našom spolužiakovi z Vášho okolia, o ktorom máte najlepšie informácie.

Staré poštové a internetové adresy spolužiakov nájdete na našom blogu v príspevku z 12.V.2012. Pretože sú už staré, budem musieť napísať zoznam nových poštových a internetových adries, ale tie adresy mi pošlite na  mraz.anton (zavináč) gmail.com prípadne mi zatelefonujte (034903712438).    

Novosti od spolužiakov jún, júl, október 2021

Anton Mráz   3.6.2021

Ahoj Juliško,

srdečne ťa zdravim a ďakujem za mail. Ja som mal v januári bypass, a doteraz sa z toho snažím dostať. Inak so stretnutím už asi nepočítam aj kvôli COVIDu, ale aj z nezáujmu ľudí. Naposledy nás bolo 15, ale v roku 2012 ešte vyše 30. A čím ďalej to bude asi horšie a horšie.

Maj sa dobre.

 Júlia Lauková (Kubincová) 10.6.2021

Servus, Tóno, držím Ti palce na rukách aj na nohách (hoci všetky už nestoja takmer za nič), aby si sa s tým čím skôr dokázal vyrovnať. Máš pravdu, bude nás stále menej a menej. Možno by bolo dobre, keby sme si  navzájom aspoň sem - tam posielali aj nejaké fotky, aby sme o sebe vedeli. Napíšem Božene a Libuši, niečo vymyslíme. Ešte predvlani sme sa stretávali v Malackách aj s Lydkou Radičovou a Vierkou Jurkovičovou. Dúfam, že napriek všetkému - a ani jedna z nás na tom nie je bohvieako - niekedy v Malackách uvidíme.

Dňa 14.7. tam mám operáciu šedého zákalu na pravom oku, 21.7. na ľavom, takže vyše dva týždne nebudem doma v Skalici, ale u syna v LNV. Božena Habová-Kulašíková je v Hochštetne (Vysoká pri Morave), Lydka Radičová vo Veľkých Levároch, Vierka Nespalová (Jurkovičová) je už niekoľko rokov nemobilná, Libuša Trutzová zatiaľ nevychádza z bytu; ja som na tom ako tohoročné aprílové, májové a júnové počasie - sínusoida - so všetkými diagnózami ... ale hýbem sa.

Tono Mráz

Ja mám najbližšiu susedu Ľubku Rybjanskú (Kuklišovú), vyzerá dobre, občas ju stretnem, či zazriem z okna. Má dvoch vnukov, ktorí ju obveseľujú. Ďalšia suseda je Natália Mareková. Býva len kúsok ďalej a občas ju stretnem. Jarmila Kršková  (Sedláčková) býva kus ďalej a občas ju tiež stretnem. Naďa Hrdlovičová (Matúšková) je menej vidieť, ale stretol som ju.

Miro Sedlák sa odsťahoval z Malaciek do Rohožníka, potom do Jakubova a nakoniec skončil v Plaveckom Štvrtku a občas sa telefonicky ozve alebo pošle mail. Ďalšia z Malaciek je Marta Žáčková (Okruhlicová) poslala pozdravy pre všetkých spolužiakov, vyzerá dobre a patríme do jednej rodiny.

Tento týždeň sa ozvala Renáta Mácsaiová (Kubincová) a potešila sa on-line stretnutiu. Smutné je, že tiež prišla o manžela. Nechala pozdravy od Ľudky Slateniovej (Papánkovej).

Ešte mi napíše novoty Tono Balúch zo Sološnice od Marišky Hajdúchovej (Hoferovej) a Evičky Dulanskej (Tóthovej).

Marta Žáčková (Okruhlicová) 22.7.2021

Tonko, potešila ma Tvoja iniciatíva na stretnutie on-line a keďže som sa dnes stretla pred Tescom s Renátkou (naša radosť bola obrovská), tak Ti píšem.
 Moja adresa je: marzac21@gmail.com, som aj na facebooku (marta zackova s obrázkom čajových ruží) .  Teším sa na info a ďakujem za Tvoj čas.

Tono Mráz, 26.7.2021  Ministretnutie Malacky 26.7.2021

Asi pred dvomi týždňami začala Julka Lauková organizovať tradičné ministretnutie v Malackách. Vybrali si reštauráciu U Floriánka v strede Malaciek. Po desiatej sme sa stretli a prišli Julka Lauková, Lydka Raditschová, Božena Kulašíková a Tono Mráz. Prebrali sme aktuality z oboch tried, dozvedeli sme sa kto s kým, ako sa kto cíti  a dohodli sme sa, že na budúce skúsime zvolať viacej spolužiakov. Aby sme zdokumentovali prítomných, spravili sme aj tieto fotografie. Vraj nevyzeráme na sedemdesiatnikov.

                                   Zľava Tono Mráz, Julka Lauková a Lydka Raditschová


                                Božena Kulašíková, Julka Lauková, Lydka Raditschová

Kto si naše on-line novosti prečítal pošlite mi mail, alebo SMS.
Dovidenia na budúce.

Streda 19.10.2021 Ďalšie ministretnutie
Asi pred dvomi týždňami sa ozvala Božka Kulašíková, že sa v Malackách stretne s Lydkou Raditschovou a pozvala ma na stretnutie v reštaurácii U Floriánka v strede Malaciek. Po desiatej sme sa stretli a prišiel ešte Miro Sedlák. Viacerí sa ohlásili, že by aj prišli, ale každý mal nejaké problémy. My sme prebrali všetkých známych ako sa majú, hlavne aké problémy majú. Ďalej stav nášho zdravia, koronu a ďalšie neduhy nášho veku, ale nič sme neprebrali, čo by bolo na zverejnenie. Tono Balúch sa sľúbil že príde ale ochorela mu manželka a mal íné povinnosti.


                            Lydka Raditschová, Miro Sedlák, Božka Kulašíková a Tono Mráz

Dovidenia na budúce.